Sabtu, 14 Februari 2015

MALAYSIA AKAN TENGGELAM

Muka depan kosmo hari ini kata malaysia mungkin akan tenggelam disebab kan paras air laut yang meningkat sehingga tidak dapat dikawal lagi sebab pemanasan global yang ekstrem. Ini dapat dilihat dengan imej terbaru dari nasa dimana ada bongkah ais yang sebesar pulau tioman telah pecah di greenland.

Untuk tahu berita lanjut anda boleh click kat sini KOSMO ONLINE lepas tu dalam masa yang sama gempa bumi sekuat 6.4 skala telah jadi di sumatera indonesia untuk ketahui berita lanjut sila click sini KOSMO ONLINE. Cuba anda fikir dan renungkan sekejap telah berapa banyak jasa anda kepada muka bumi ciptaan Allah ini? adakah anda cuba memeliharanya ataupun membinasakan bumi ini?



Selepas itu cuba kita lihat pemimpin semua parti politik di negara kita apa yang mereka lakukan? adakah mereka ambil tahu pasal perkara ini? cuba rumah mereka tenggelam pasti mereka sedar. Ini la kita, bila dah terhantuk kepala baru nak sedar dan nak ambil tindakan segera. Macam di negara kita dimana banyak banjir kilat telah jadi tapi apa yang kita buat? Cuba anda lihat permukaan pantai di sekitar kawasan pantai timur terutama kelantan dan terengganu. Cuba anda tanya orang lama di sana mereka akan cakap pantai dah terhakis teruk sangat tak tahu apa nak jadi lagi 20 ke 50 tahun akan datang. Lepas tu anak cucu cicit kita nak tinggal mana bila semua dah habis terhakis dan paras air laut naik mendadak setiap tahun????

Hanya seorang pemimpin yang pernah memperjuangkan isu pemanasan global dimana beliau pernah bertanding jawatan president amerika syarikat dan beliau ialah al gore click disini untuk tahu pasal beliau AL GORE WIKI. Tetapi beliau kalah dalam pertandingan merebut kerusi sebagai president amerika syarikat. Ramai melabelkan beliau gila tetapi saya suka pada satu perkataan beliau dimana " I GIVE YOU TWO CHOICE, EARTH AND GOLD" WHICH ONE YOU CHOOSE? ada yang memilih gold kerana kekayaan dan ada yang memilih earth. Jawapan beliau mudah "IF YOU TAKE GOLD AND WHERE YOU GONNA SPEND YOUR GOLD BUT U DON'T HAVE EARTH TO SPEND YOUR GOLD"??

Disana kita boleh lihat manusia lebih pentingkan kekayaan harta benda dari alam semula jadi ciptaan maha pencipta. Tetapi kini baru ada kesedaran dengan anjuran EARTH HOUR setiap tahun tapi apakah kesan kepada bumi? adakah makin bagus atau makin hancur??????

Anda fikirkan...Selamat Berpuasa..

Tidak ada komentar:

Posting Komentar